Pe timp de criză există domenii în care ofertele de posturi sunt abundente. Cele mai multe joburi sunt în vânzarea de bunuri şi servicii.
Unde se caută agenţi de vânzări? Potrivit specialiştilor, în toate domeniile: auto, bunuri de consum, bănci, asigurări, comerţ, industrie.
„În ultimul timp, solicitările sunt din zona industrială, din zona bunurilor de larg consum, dar şi din IT. Aici, avem cereri foarte mari şi pentru directori de vânzări", afirmă Petre Nicolae, directorul CBC România, companie de training şi recrutare.
Deşi există oferte numeroase, concurenţa este mare. În 2007 - 2008 pentru un post de agent în vânzări aplicau maximum 50 de candidaţi, acum numărul ajunge şi la 1.500. „Mulţi dintre cei care aplică nu sunt oameni de vânzări, vin din diverse sectoare, inclusiv din zona funcţionarilor publici. Cei care vin însă de la stat, în special din primării sau prefecturi, vor să aibă salariu fix şi program de opt ore, fără a fi interesaţi de a câştiga bani suplimentari", mai spune el.
De la ONG la produse alimentare
Denisa Bernevig (23 de ani), din Bucureşti, proaspătă absolventă a unui master în Managementul Afacerilor la Academia de Studii Economice, lucrează ca trainer assistant sau ucenic, cum spun şefii ei, la o companie importantă de produse alimentare. Domeniul de activitate al Denisei: vânzările.
„Am aplicat la acest job anul trecut, la Angajatori de Top, iar după trei luni de interviuri, discuţii şi analiză, a ceea ce pot face, m-au selectat", spune tânăra. Denisa se declară foarte mulţumită de munca pe care o desfăşoară. „Înainte de a veni la această companie făceam voluntariat. M-am ocupat chiar şi de un ONG axat pe activităţile educaţionale. Faptul că dobândisem un nivel de cunoştinţe ridicat şi că eram tratată doar ca un simplu student care face voluntariat, şi nu ca un tânăr profesionist, m-