Abarth 500, versiunea \"înţepătoare\" a micului model Fiat 500, a intrat, mârâind ameninţător, în bârlogul \"băieţilor răi\" ai şoselelor, împins de la spate de tunerul Romeo Ferraris, care l-a \"înarmat\" cu 300 de cai-putere.
1 /.
Aproape oricine cunoaşte drăgălăşenia pe patru roţi numită Fiat 500.
Modelul, reinventat în urmă cu câţiva ani, a izbutit să stârnească un val de emoţie la nivel continental.
A mizat cu neruşinare pe moştenirea istorică, a tras foloasele cuvenite unui design cuceritor şi a capitalizat efectele unei campanii agresive de marketing, altoite cu un şir interminabil de apariţii strălucitoare în mass-media.
La scurt timp după relansare, Cinqucento a devenit oficial Abarth 500 – versiunea "înţepătoare" a plăpândei maşinuţe, cu până la 160 de cai-putere la purtător.
Weekendul trecut, 500 a intrat, mârâind ameninţător, în bârlogul "băieţilor răi" ai şoselelor, împins de la spate de tunerul Romeo Ferraris.
Abarth Cinquone Stradale, numele oficial dat micului monstru negru (omologat pentru drumurile publice), se mândreşte cu nu mai puţin de 300 de cai-putere şi cu o înfăţişare care, neîndoielnic, ar trebui să pară sinistră.
Oricine e liber să zâmbească. Totuşi, ca să punem lucrurile într-o perspectivă, trebuie precizat că munca firmei de tuning a "săltat" Fiatul 500 Cinquone Stradale mult peste versiunea Diesel a gamei Porsche Cayenne (245 CP)!
Deocamdată, Romeo Ferraris n-a fost prea comunicativ, mulţumindu-se să ne surprindă cu informaţia potrivit căreia cei 300 de "cai" au fost smulşi din acelaşi motor minuscul de 1.4 litri alimentat cu benzină care, până de curând, a fost prezent (la cota 100 CP, fără sistem de supraalimentare) şi în oferta modelului de bază.