Numărul cazurilor de abuz asupra copilului înregistrate de Asociaţia Telefonul Copilului la numărul 116 111, pus la dispoziţie împreună cu Romtelecom, a crescut îngrijorator, de la an la an, în medie cu 98,55% în ultimii trei ani.
Asociaţia Telefonul Copilului sărbătoreşte astăzi 10 ani de existenţă şi 12 milioane de minute de consiliere pentru drepturile copiilor.
Prin linia telefonică 116 111 pusă la dispoziţie gratuit de Romtelecom în reţeaua sa, Asociaţia Telefonul Copilului luptă împotriva încălcării drepturilor copiilor din România şi oferă consiliere şi îndrumare copiilor şi părinţilor deopotrivă.
Problemele cu care se confruntă copiii din Romania variază de la nevoia de comunicare cu părinţii (72%); tristeţe şi singurătate (38%); probleme afective cauzate de divorţul părinţilor (32%); probleme sentimentale (19%).
Din 2001, Asociaţia a preluat aproape 1,7 milioane de apeluri totalizând 12.000.000 minute de consiliere. Durata medie a unui apel a fost de 10-20 de minute. Procentajul de 74,50% al copiilor care revin cu telefon la 116 111 arată încrederea pe care aceştia o au în specialiştii Asociaţiei şi nevoia reală pe care o deservesc.
Pe durata celor 10 ani de activitate, statisticile Asociaţiei Telefonul Copilului indică un număr mult mai mare de apeluri primite din judeţe precum Iaşi, Constanţa, Bacău, Vaslui, Galaţi, Teleorman, Bucureşti (Sector 5), Ilfov.
Totodată, un procent mai mare este aferent apelurilor recepţionate din mediul rural – 48,72%, în timp ce la nivel urban statisticile indică o proporţie de 38,31%.
Grupele de vârstă care apelează cel mai des la asistenţa şi îndrumarea oferite de consilierii Asociaţiei Telefonul Copilului sunt de 10-12 ani - 32,53% şi 13-15 ani - 34,31%.
„Suntem mulţumiţi pentru că am reuşit să intervenim pentru soluţionarea unui număr impresi