O trupă de actori ambulanţi, Shakespeare Company, alege să prezinte, dintre toate textele marelui dramaturg, Hamlet. Rolurile sunt împărţite de unul dintre ei, fără a se gândi prea mult, pe criterii doar de el ştiute.
Chiar dacă textul lui Shakespeare este respectat întocmai, distribuirea unor tipologii atipice în rolurile deja clasice, face ca spectacolul prezentat de această trupă să fie proaspăt, amuzant şi surprinzător pe alocuri. Fără a apela la artificii regizorale sau scenografice deosebite, fără a căuta să uimească publicul cu orice preţ, Liliana Pană, aflată la prima tentativă regizorală, ne dezvăluie un altfel de Hamlet. Un Hamlet care împrumută, cu voia sorţii, caracteristici feminine.
Hamlet - un exerciţiu este un proiect iniţiat de Liliana Pană. Ea şi-a propus să descopere acest text, să îl pună în valoare, să se apropie de el într-o manieră diferită. A strâns alături, deloc întâmplător, oameni cu aceeaşi pasiune pentru teatru, pentru scenă, dar mai ales pentru Shakespeare. A creat o companie care se numeşte Shakespeare Company şi al cărei prim proiect este acest spectacol.
“De ce sunt actor?” De la aceasta întrebare a plecat totul într-o bună zi, ca să ajung într-o altă zi la altă întrebare: “a fi sau a nu fi”... Asta neînsemnând că am găsit răspunsul la prima întrebare. Îl voi căuta în continuare, poate îl voi găsi, poate nu… realizez că importantă este căutarea. Această căutare mi-a dat posibilitatea mai multor întâlniri, mari întâlniri, marile întâlniri care îţi dau încredere că poţi face mai mult decât crezi tu că eşti în stare să faci. Lucrurile nu ar fi stat azi aşa dacă la întâlnire nu venea şi…. Shakespeare.
Astfel m-am apropiat de “Hamlet”, negândind un triumf personal, ci o lupta colectivă, pentru că teatrul înseamnă echipă, asemeni unei orchestre, fiecare instrument are importanţa lui. Experienţa acestui