Un grup de 200 de ingineri de la Microsoft găsesc rezolvare, din sediul situat în Piaţa Universităţii, la cele mai mari probleme de sistem ce apar în mai multe ţări din lume.
Adrenalina a căpătat valori greu de închipuit, iar pe frunţile tuturor au apărut broboane de sudoare. Încordarea apăsa toată încăperea. Inginerii au luat decizii la minut. Apăruse o defecţiune la reţeaua de comunicare a unei companii aeriene, exact când trebuia să se facă o comunicare către toate filialele. Ca nişte doctori la serviciul de urgenţă, pentru inginerii de suport de la Microsoft nu diagnosticul era problema, ci cel mai rapid „tratament" din lume. Au remediat defecţiunea la timp, greu de explicat prin ce artificii, şi apoi au rezolvat problema din sistem în alte 17.000 de ore de muncă. Un fel de operaţie pe cord deschis, doar că de data asta ar fi putut suferi sute de oameni, pasageri ai companiei aeriene, nu doar unul singur.
Artileria grea în inginerie
Aceasta este una dintre situaţiile cu care se confruntă cei 200 de ingineri care asigură mentenanţă pentru cele mai critice probleme ale companiilor sau partenerilor Microsoft. Global Technical Support Center (GTSC) este situat în inima Bucureştiului, în Piaţa Universităţii. Ei sunt trupa de şoc, artileria grea, „crema cremelor" inginerilor de sistem, care nu au nevoie să fie doar foarte buni la partea tehnică, ci să aibă extraordinare abilităţi de comunicare, chiar de persuasiune în anumite situaţii, şi să cunoască foarte bine una dintre limbile franceză sau germană. Iar selecţia lor se face foarte dur: opt ore de interviuri şi proiecte de rezolvat.
CLICK AICI PENTRU FOTOGRAFII
Intervenţii de urgenţă când sistemul nu ascultă
În sediul centrului este linişte. E abia 9.30 şi nu au venit toţi la muncă. De altfel, datorită fusului orar, inginerii încep programul şi la