Numărul angajaţilor care îşi reclamă angajatorii la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Sălaj a crescut în 2011. De la începutul anului până în prezent numărul sesizărilor înregistrate a fost de 99, în creştere comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut când au fost înregistrate 65.
Nemulţumiţi de modul în care sunt „răsplătiţi” de patroni tot mai mulţi angajaţi cer sprijinul reprezentanţilor Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Sălaj. „Cele mai multe sesizări şi reclamaţii înregistrate în cursul acestui an la instituţia noastră au fost pentru munca fără forme legale. Atât scrise cât şi telefonice sau trimise pe mailul instituţiei sub anonimat”, a declrat Daniela Biriş, inspectorul şef al instituţiei. Potrivit acesteia, în total au fost înregistrate 99 de reclamaţii din care 47 scrise, iar 52 telefonice sau trimise pe mailul instituţiei.
Problemele semnalate de angajaţii sălăpjeni au fost nu doar munca la negru, ci şi neplata drepturilor salariale la timp, neplata orelor suplimentare şi a sporului de noapte, necomunicarea deciziei de încetare a activităţii cu salariatul şi nerespectarea prevederilor legale privind protecţia cetăţenilor români.
Nu şi-a primit leafa de trei luni
Alin M., 35 de ani, a fost angajat anul trecut în luna septembrie la o societate privată din Zalău. Acesta a semnat un contract de muncă, în care era trecută ziua de salariu, îndatoririle şi obligaţiile. „Timp de trei luni nu mi-am luat salariul. Cu toate că am vorbit cu patronul de bani şi am încercat să rezolv această problem pe cale paşnică fără scandal, acesta îmi spunea că o să-mi dea şi tot evita să mă întâlnească. Ce mai …se făcea că plouă”, a povestit Alin. Acesta are un copil, iar soţia primeşte un salariu destul de mic. „Nu puteam să mă descurc. La un moment dat am aplelat la ITM, am depus o sesizare şi până la urmă patronul mi-a dat s