Asociatia Telefonul Copilului a primit in cei zece ani de existenta aproape 1,7 milioane de apeluri, de la copii si adulti, pentru semnalarea unor abuzuri sau incalcari ale drepturilor minorilor, in 35.000 dintre cazurile semnalate fiind necesara interventia autoritatilor. Nevoia de comunicare cu parintii, molestarea fizica, abuzul emotional, neglijenta, neintelegerile din familie, depresia, problemele sentimentale, abuzul sexual sau tentativele de suicid sunt principalele probleme pe care copiii le-au semnalat consultantilor care raspund la 116 111, Telefonul Copilului. "Zece ani de existenta inseamna foarte mult, nu in timp, ci din punct de vedere al cazurilor solutionate impreuna cu autoritatile abilitate. (...) Problemele cu care se confrunta copiii din Romania variaza de la nevoia de comunicare cu parintii (72 la suta), tristete si singuratate (38 la suta), probleme afective cauzate de divortul parintilor (32 la suta), probleme sentimentale (19 la suta). Numarul cazurilor de abuz asupra copilului inregistrate de Asociatia Telefonul Copilului la numarul 116 111 a crescut ingrijorator, de la an la an, in medie cu 98,55 la suta in ultimii trei ani", a declarat, la aniversarea a zece ani de activitate, directorul executiv de la Asociatia Telefonul Copilului, Catalina Florea. Din 2001, consultantii au preluat aproape 1,7 milioane de apeluri, totalizand 12.000.000 de minute de consiliere, iar durata unui apel a fost de 10-20 de minute. Cele mai multe apeluri au fost primite din judetele Iasi, Constanta, Bacau, Vaslui, Galati, Teleorman, Ilfov si din Bucuresti (Sector 5). "Suntem multumiti ca am reusit sa intervenim pentru solutionarea unui numar impresionant de cazuri, alaturi de autoritatile abilitate. Este, insa, ingrijoratoare rata de crestere a numarului de abuzuri inregistrate - vorbim de dublare de la an la an - si nu putem scapa din vedere cazurile care nu au a