Cel mai bun pilot din istoria României bate la porţile Formulei 1, dar, pe lângă adversarii de pe pistă, e nevoit să se lupte şi cu lipsa fondurilor.
Câştigător la Monza, pilotul Mihai Marinescu (22 de ani) va merge la victorie în ultimele curse ale sezonului din Formula 2, care vor avea loc la Barcelona, la 29 şi 30 octombrie. După etapa din Italia, românul a lucrat pe simulator la Delft, în Olanda, apoi a venit la Braşov, unde a învăţat pentru un examen, fiind student la Universitatea Transilvania. Marinescu vrea să-şi continue studiile şi să facă un Master în Olanda sau Marea Britanie.
„Adevărul": Mihai, felicitări pentru victoria pe care ai obţinut-o la Monza, în prima cursă! În a doua ai avut ghinion.
Mihai Marinescu: După ce am câştigat prima cursă doream să demonstrez că nu este o întâmplare, că sunt un pilot competitiv. În timpul calificărilor, atunci când mergeam foarte bine, am fost nevoit să revin la boxe din cauza valvei de admisie care a cedat. În cursa de duminică am ratat din cauza planetarei dreapta, care s-a rupt. I-am rugat pe mecanici să schimbe planetara în timpul cursei. Îmi doream să scot cel mai bun timp chiar dacă ştiam că nu mai pot să o termin.
Au fost primele incidente mecanice cu care te-ai confruntat în acest sezon?
Da, iar ele au venit cum nu se poate mai prost. Mecanicii au reuşit să schimbe planetara în numai şase ture. Adică să facă ceva ce dura, în mod normal, o jumătate de oră! Am revenit pe circuit pentru trei ture şi am scos cel mai bun timp. L-am îmbunătăţit cu încă o jumătate de secundă în turul trei cronometrat. Apoi am intrat la boxe. Am vrut să dovedesc că sunt cel mai rapid şi că puteam câştiga şi a doua cursă.
Monza e un circuit celebru în automobilism. Te simţi bine acolo?
Pentru mine, Monza reprezintă ceva special. Îmi convine acest circuit. Aş putea spune că acolo, în