Reorganizaţi pe secţii de poliţie rurală, oamenii legii de la ţară au reale probleme când trebuie să patruleze în comunele în care nu mai sunt posturi. Doar 13 edili comunali au pus mână de la mână în septembrie pentru a suplimenta cotele de benzină necesare deplasării maşinilor în toate satele.
Desfiinţarea celor 61 de posturi de poliţie şi arondarea comunelor la şapte secţii a implicat şi o reorganizare a atribuţiilor poliţiştilor, care acum trebuie să asigure securitatea comunelor şi satelor printr-un program continuu de patrulare. Acest lucru nu este deloc uşor de realizat dacă luăm în considerare aspectul alocării combustibilului necesar, conducerea Inspectoratului Judeţean de Poliţie aşteptând o mână de ajutor din partea administraţiilor comunale.
Cms. Dănuţ Lefter, inspector şef IPJ Galaţi.
„Am întâlnit o reticenţă din partea unor primării în ceea ce priveşte contribuţia la combustibilul maşinilor de patrulare, a căror cotă este dublă, ajungând la 180 - 200 de litri lunar. Pentru a nu trage maşinile pe dreapta, am fost nevoiţi să luam de la alte maşini. Am vrea ca primarii din comunele unde s-au desfiinţat posturile să înţeleagă că o maşină de patrulare de la o secţie ar trebui să primească de la toate comunele arondate", a subliniat cms. Dănuţ Lefter, şeful IPJ Galaţi, care invocă necesitatea unui parteneriat între Poliţie şi primăriile comunale prin prisma unui protocol încheiat de IGPR şi recunoscut de Curtea de Conturi.
Potrivit şefului IPJ, numărul comunelor care au dat o mână de ajutor la aprovizionarea maşinilor de patrulare a fost, în luna septembrie, de 13, printre primăriile care nu au contribuit numărându-se unele din localităţi cu risc infracţional ridicat, precum Măstăcani sau Iveşti.
„Dacă trec la noi, le dăm!"
Unul dintre primarii care refuză să dea bani de benzină pentru ca maşina de