După debutul fulminat din Eu când vreau să fluier, fluier, George Piştereanu şi Ada Condeescu revin pe marile ecrane în Loverboy, o dramă despre pierderea inocenţei în contextul traficului de carne vie.
Filmul spune povestea lui Luca, un tânăr din Hârşova, care are un atelier auto, dar care face bani lucrând pentru o reţea de prostituţie. Luca este arătos şi agaţă fete, pe care le face să se îndrăgostească de el, după care le convinge să se prostitueze. În această cursă cade Veli, o tânără de care Luca se ataşează şi care îl pune pe acesta din urmă în situaţia să aleagă între sentimente şi afacerile sale necurate.
Regizorul şi scenaristul Cătălin Mitulescu face un film mai bun decât precedentul, Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii, deşi Loverboy scârţâie pe alocuri, mai ales la cursivitate. Filmul are câteva „burţi“, lasă unele situaţii neexplicate şi nu exploatează mai mult unele dintre scenele şi conflictele puternice. În plus, ca la mai toate filmele româneşti din ultima vreme, finalul este brusc – „deschis“, ar argumenta unii, dar poate că regizorii noştri n-ar trebui să neglijeze şi poveştile „rotunde“, cu un final clasic.
Loverboy are totuşi un punct forte indisputabil: distribuţia. Cuplul George Piştereanu – Ada Condeescu funcţioneză de minune - de altfel, ambii actori au fost răsplătiţi cu premii de interpretare la festivalurile de la Pristina şi Sarajevo. Piştereanu este un munte de energie cu aparenţă sensibilă şi aduce aminte de Brad Pitt în primele sale apariţii, iar Condeescu are o naturaleţe care-i permite să abordeze cu inocenţă sau senzualitate partitura din Loverboy. Sunt de remarcat alte două performanţe actoriceşti: Ion Besoiu în rolul bunicului bolnav al lui Luca – o compoziţie lipsită de replici, dar foarte expresivă – şi Remus Mărgineanu, tatăl lui Veli, un om dintr-o bucată.
Loverboy este produs de Strada Film şi Fi