Acţionarii Volksbank România vor să majoreze capitalul băncii cu o sumă cuprinsă între 100 şi 200 milioane euro pentru a întări instituţia de credit în contextul crizei economice, a declarat preşedintele Directoratului Volksbank România, Johann Lurf.
"Operaţiunea s-ar putea realiza în două etape, dar cel mai probabil cea mai mare parte din fonduri va fi injectată anul acesta", a declarat Johann Lurf.
Surse bancare afirmau din luna august că BNR le-a solicitat austriecilor întărirea capitalului atât cu bani noi, cât şi prin conversia de credite subordonate în contextul pierderilor acumulate de bancă.
Şeful Volksbank a declarat că banca a înregistrat la finalul lunii august un profit de 1,3 milioane euro, după standardele internaţionale IFRS.
Totuşi, după standardele româneşti de contabilitate banca a avut pierderi de nouă milioane de euro la opt luni.
În contextul strategiei de reconstrucţie începută anul trecut, Volksbank a lansat o campanie de refacere a imaginii şifonate de abuzurile scoase la iveală de Ordonanţa 50/2010 privind creditele de retail.
"Pe zona de retail, Volksbank îşi propune să devină o «bancă de casă» pentru clasa de mijloc. În sectorul companiilor, banca pune accent pe servicii oferite segmentului microîntreprinderilor şi IMM-urilor", a declarat Lucian Cojocaru, vicepreşedintele Volksbank responsabil cu retailul.
2 mil. euro pentru refacerea imaginii şifonate de scandalurile cu clienţii
Noua campanie de imagine a costat banca două milioane de euro, din care 200.000 de euro au fost folosiţi pentru reamenajarea unităţilor teritoriale.
Cea mai mare parte din fonduri au fost alocate campaniei publicitare, care va dura până la sfârşitul anului.
Pentru diminuarea pierderilor, Volksbank a redus numărul unităţilor teritoriale la 140 de la 182 la începutul anului. Banca are î