Acţionarii Volksbank România vor să majoreze capitalul băncii cu o sumă cuprinsă între 100 şi 200 milioane euro, pentru a întări instituţia de credit în contextul crizei economice, a declarat ieri preşedintele Directoratului Volksbank România, Johann Lurf, citat de Mediafax. "Operaţiunea s-ar putea realiza în două etape, dar cel mai probabil cea mai mare parte din fonduri va fi injectată anul acesta", a spus Lurf într-o conferinţă de presă. Potrivit acestuia, banca a înregistrat la finalul lunii august un profit de 1,3 milioane euro, calculat respectând standardale internaţionale IFRS. După normele RAS, banca a avut pierderi de nouă milioane de euro la finalul lunii august. Volksbank a lansat o campanie de imagine care va susţine noua abordare de business, precum şi o serie de noi produse în linie cu aceasta.
"Pe zona de retail, Volksbank îşi propune să devină o "bancă de casă" pentru clasa de mijloc. În sectorul companiilor, banca pune accent pe servicii oferite segmentului microîntreprinderilor şi IMM-urilor", a declarat Lucian Cojocaru, vicepreşedintele Volksbank România. Noua poziţionare a băncii a redus numărul unităţilor teritoriale la 140, de la 182 la începutul anului. Banca are în prezent 140.000 de clienţi pe segmentul de retail şi 3.000 pe segmentul corporate. Potrivit lui Cojocaru, obiectivul băncii este triplarea numărului de clienţi până la finalul anului 2015.
Volksbank România a lansat, totodată, un nou produs destinat economisirii, denumit Planul de economii. Acest produs are o scadenţă maximă de cinci ani, iar începând din al doilea an, la aniversarea depozitului, banca acordă un bonus între 7,5% şi 15% din dobânzi, în funcţie de maturitatea Planului de economii. Dobânda oferită este de 7% în primul an, nivelul pentru anul următor actualizându-se la fiecare aniversare. Săptămâna trecută Volksbank România a anunţat că relansează produs