Cei care au continuat doar pe un singur segment, fie leasure sau corporate, nu au supravieţuit crizei
Falimentele din turism au influenţat atât pozitiv cât şi negativ agenţiile din această industrie. Închiderea companiilor înseamnă pe de-o parte o oportunitate pentru cei rămaşi în piaţă să obţină o cotă de piaţă mai mare, iar pe de altă parte presiunea că falimentul poate lovi orice firmă. Corina Păcuraru, general manager al agenţiei de turism Perfect Tour, a explicat într-un interviu pentru Curierul Naţional cum a reuşit să supravieţuiască crizei şi să crească cifra de afaceri.
Când aţi început să simţiţi efectele crizei şi ce aţi făcut pentru a combate această situaţie?
În ultimele 3 luni din 2008 am resimţit criza cu adevărat. Atunci toată lumea creştea în turism, dar la primele semne ale crizei, primele reduceri de costuri, de ieşiri de piaţă, toată lumea a intrat în conservare. Era normal ca iarna lui 2008 să nu fie una de vânzări, aşa cum erau în anii precedenţi. Pe lângă că a scăzut cererea, nu reuşisem să vindem locurile pe care le rezervasem cu un an înainte.
Am început să căutăm soluţii şi am găsit prin diversificare, iar abordarea segmentului corporate a fost una dintre metode. Diversificarea a fost una dintre soluţii. Cei care au ales să se ocupe doar de călătoriile corporate sau doar de leasure nu au supravieţuit. Pentru că cererea din partea fiecărui segment a scăzut.
Am început să ne ocupăm de segmentul corporate în 2009. Am dezvoltat partea de ticketing pentru a ne adapta acestui segment, am participat la licitaţii organizate de companii. În 2009 segmentul vânzărilor corporate reprezenta 3% din cifra de afaceri, iar în septembrie 2011 am ajuns la un procent de 60%. Nu aş putea spune că este un segment profitabil cel al călătoriilor de afaceri. Taxele de serviciu sunt de 1-2% pe această zonă, cererea a