Producătorul canadian de dispozitive mobile, Research in Motion (RIM), este în mare dificultate după ce ieri, pentru a treia zi la rând, telefoanele BlackBerry s-au defectat.e
Eroarea a redus viteza conexiunii sau chiar a făcut imposibilă folosirea e-mailului sau a serviciului de mesagerie instantă, BBM. Lipsa comunicării eficiente din partea companiei a înfuriat utilizatorii, care, în semn de protest, au anunţat pe Twitter că vor trece pe iPhone.
Mentenanţă proprie
BlackBerry se diferenţiază de celelalte telefoane pentru că îşi administrează singură serverele care asigură conexiunea la internet. Astfel, o singură eroare la unul dintre centrele de date care administrează conexiunea poate afecta telefoane de pe trei continente. Luni, 70 de milioane de persoane au fost afectate în Orientul Mijlociu, Africa şi în mai multe state din Europa, printre care şi România, în urma defectării centrului de date de la Slough, lângă Londra (Marea Britanie).
Apărută la ora 13.00 (ora României), eroarea a fost remediată abia spre miezul nopţii, după cum au anunţat reprezentanţii BlackBerry. „Suntem mulţumiţi să anunţăm că serviciile de e-mail au fost remediate. Unele persoane s-ar putea să fie afectate de o viteză lentă a mesageriei instant şi a internetului, dar echipa noastră tehnică încearcă să remedieze problema. Ne cerem scuze clienţilor şi vă vom ţine la curent", au afirmat reprezentanţii companiei. Declaraţia a fost urmată de un mesaj pe contul oficial de Twitter al companiei, marţi la ora 12.00, care anunţa repararea tuturor serviciilor BlackBerry.
Marţi seară şi ieri problemele au revenit. De data aceasta au fost afectate şi ţările asiatice: Japonia, Singapore şi Hong-Kong. Doar piaţa nord-americană nu a fost afectată, ea fiind deservită de terminalul din Waterloo (Marea Britanie). După ce în prima zi Research in Motion nu a oferit nic