Un studiu realizat de Fundaţia Soroş arată că 45% dintre românii care se declară atei provin din familii religioase şi mai mult de jumătate dintre atei au parteneri de confesiune ortodoxă sau de altă religie.
Când vine vorba de căsătoria cu o persoană care este de altă confesiune, gălăţenii au păreri diferite şi inedite.
VEZI AICI GALERIE FOTO
„Aş fi de acord cu căsătoria cu o persoană de altă religie, dar nu musulmană. Greco-catolicii îmi plac, în special botezul la ei", ne-a declarat Marilena Mirău (55 de ani).
Cultura şi profesia par să facă diferenţa când vine vorba de trecerea la o altă confesiune.
„Nu m-aş putea căsători cu o persoană de altă religie decât a mea pentru că am predat religia la şcoală şi ar fi contrar principiilor mele", susţine Ioana Marin (54 de ani).
Există însă şi gălăţeni care s-ar căsători cu o persoană de altă confesiune, dar în anumite condiţii.
„M-aş căsători fără probleme cu o persoană de altă confesiune, însă nu aş schimba religia ortodoxă", ne-a declarat Ilie Constantin (79 de ani).
Pentru unii gălăţeni căsătoria cu o persoană de altă confesiune a devenit deja realitate.
„Sunt căsătorită deja cu un catolic. Am trecut şi eu la catolici şi pot spune că nu s-a schimbat practic nimic. Mai mult decât atât, merg atât la sărbătorile catolicilor, cât şi la cele ale ortodocşilor", ne-a declarat Iulia Varga (41 de ani).
O toleranţă mare faţă de religia partenerilor au şi romano-catolicii.
Peste un sfert dintre aceştia au parteneri de religie diferită de a lor.
La polul opus se situează cuplurile ortodoxe şi musulmane. 98% dintre ortodocşi, respectiv 90% dintre musulmani formează cupluri omogene. Doar 2% dintre românii intervievaţi au trecut la altă confesiune.
Motivele schimbării confesi