Asociaţia Telefonul Copilului şi Romtelocom împlinesc în acest an zece ani de parteneriat pentru apărarea drepturilor copiilor din România. Pentru a aniversa parteneriatul în slujba micuţilor agresaţi, peste 500 de copii s-au întâlnit ieri, la Arenele Romane din Bucureşti, la o petrecere cu cântec şi dans.
Au suportat cu uşurinţă frigul şi ploaia măruntă şi au aplaudat numerele de magie cu zâmbetul pe buze. Vizoo, Grupul Dinamic şi trupa de teatru Passe-Partout au urcat pe scenă pentru a anima micuţii invitaţi. Organizatorii au dorit stabilirea unui record prin realizarea fotografiei cu cele mai multe zâmbete de copii, simbol al celor peste 30.000 de cazuri soluţionate de Asociaţia Telefonul Copilului împreună cu autorităţile abilitate.
12 milioane de minute de consiliere
Din 2001, Asociaţia a preluat 1,7 milioane de apeluri, asta însemnând 12 milioane de minute de consiliere. Aproape 75 % din copii au revenit cu un telefon la 116.111. Cătălina Florea, director executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului spune că cel mai des sunt întâlnite cazurile în care micuţii au nevoie de comunicare. „Constatăm o proastă relaţionare între copii şi părinţi. În plus sunt cazuri de neglijare, molestare fizică, abuz emoţional, abuz sexual asupra copilului, cazuri de trafic, exploatarea copilului prin muncă şi, nu în ultimul rând, tentative de suicid“, a declarat Florea, care adaugă faptul că statististica este îngrijorătoare mai ales în cazurile de abuz asupra copiilor. „Avem o creştere în medie de 99% de cazuri de abuz în ultimii trei ani“, a spus ea.
Numărul de telefon la care pot suna copii care se simt abuzaţi este 116.111