France-Soir, unul dintre cele mai importante cotidiene franceze, creat imediat după cel de-al doilea Război Mondial, va dispărea din chioşcuri. Confruntat cu pierderi financiare abisale şi cu un tiraj în cădere liberă, ziarul va renunţa la versiunea imprimată pentru a încerca să supravieţuiască pe internet.
Decizia de a opri definitiv rotativele va fi anuntaţă abia vineri, în cadrul unei reuniuni extraordinare a personalului. Chiar dacă, pentru moment, conducerea ziarului refuză să confirme sau să dezmintă informaţia, France-Soir nu mai are de ales. Cumpărat în 2009 de Alexandr Pugacev, fiul unui oligarh rus descris drept bancherul Kremlinului, ziarul a profitat de milioanele noului proprietar ca să-şi lanseze două noi formule în acest răstimp. Obiectivul fixat atunci – 200.000 de exemplare vândute zilnic - a fost însă imposibil de atins, cu toate că 100 de milioane de euro fuseseră injectate în operaţiune.
Cu mai puţin de 70.000 de exemplare vândute, France-Soir pierde bani zi de zi, circa 2 milioane de euro în fiecare lună. Pus sub protecţia justiţiei, ziarul are timp până la sfârşitul anului să găsească o portiţă de ieşire. Ea se va concretiza aşadar prin trecerea la o ediţie 100% online. France-Soir va deveni astfel primul cotidian national francez disponibil doar pe internet.
Până acum, numai ziarul economic La Tribune s-a aventurat să apară doar pe web, şi asta timp de două săptămâni, în luna august. În alte ţări însă, trecerea la o versiune exclusiv electronică s-a mai văzut, mai ales în Statele Unite. Peste 200 de ziare, în mare parte regionale, au abandonat versiunea clasică - strict din raţiuni economice - ca să se dedice exclusiv internetului.
În ultimele luni, conducerea cotidianului a studiat mai multe formule ca să se relanseze: fie să se transforme într-un ziar serios de seară, ca să concureze cu Le Monde, fie să devină un