Propunerile deputatului UDMR, Marton Arpad, golesc de continut Agentia Nationala de Integritate. Ce vrea, de fapt, UDMR: opinia publica sa nu stie nimic despre averile si conflicte de interese ale candidatilor in perioada alegerilor; declaratiile de avere sa nu mai fi publice, pe site-ul ANI; inspectorii de integritate sa nu mai primeasca informatii de la alte institutii ale statului, deci sa nu mai poata verifica averile si nici realitatea celor scrise in declaratii; contractele incheiate in situatii de conflict de interese sa nu mai poata fi anulate; adica, daca un primar sau un ministru face un contract pe bani publici cu firma mamei, acel contract sa ramana in vigoare.
In astfel de momente, sa ne aducem aminte ca UDMR s-a opus in februarie 2005, in Guvern, adoptarii declaratiilor de avere detaliate si publice, ca UDMR s-a opus luni de zile, in 2006, tot in Guvern, adoptarii legii ANI si a contribuit, in Parlament, la respingerea, in 2006, a ordonantei de infiintarea a DNA (salvata de Presedinte care a retrimis legea in Parlament). Pe scurt, tintele UDMR au fost institutiile care lupta cu coruptia.
Am citit cu ingrijorare relatarile de presa privind conditiile pe care le-ar pune UDMR pentru votarea unor legi din justitie. (vezi Hotnews )
Reamintesc UDMR ca una din cele 4 conditionalitati din Mecanismul de Cooperare si Verificare (MCV) priveste chiar Agentia Nationala de Integritate: “infiintarea unei agentii de integritate cu responsabilitati in verificarea proprietatilor si a potentialelor conflicte de interese si emiterea de decizii obligatorii pe baza carora pot fi luate sanctiuni descurajante”.
Adoptarea propunerilor deputatului UDMR -contrare cerintelor Comisiei Europene- se va reflecta prost in raportul pe MCV din 2012, cu efecte negative asupra accesului Romaniei in spatiul Schengen. De altfel, propunerea in sine a transmis deja