La concertul Scorpions de pe noul stadion al Clujului, un baner imens vorbea despre ”miile de locuri de muncă” pe care le va genera proiectul RMGC de la Roșia Montană (acele ”mii de locuri de muncă” care, în mod real, conform propriilor documente ale companiei, sunt doar câteva sute). Arena clujeană nu e primul, nici ultimul loc în care banii RMGC-ului nu au miros.
În replică, marți seara, la meciul cu Kuban Krasnodar, suporterii lui ”U” au pregătit un baner, pe care scria simplu și direct, în alb și negru, ”Salvați Roșia Montană”. Un mesaj printre alte mesaje ale galeriei. Dar un mesaj care i-a deranjat evident pe administratorii stadionului, care și-au trimis oamenii de ordine să-l dea jos. De două ori. Pe cine și de ce a deranjat acest mesaj? Pe tovarășii care afirmă pe toate gardurile și pe la toate televiziunile că despre Roșia Montană trebuie să fie organizată o ”dezbatere publică deschisă”. Pe acei tovarăși care afirmă, vezi Doamne, că mesajele lor despre proiectul RMGC nu sunt promovate. Că ar fi cenzurate.
Foto: ucluj.ro
Pe noul stadion al Clujului, libertatea de exprimare e permisă doar pe bază de factură. Și cazul Roșia Montană nu e singurul exemplu. Aceeași suporteri ai Universității au solicitat public ca noua arenă să fie botezată cu numele unui jucător de legendă al echipei, doctorul Mircea Luca. Demersul lor este ignorat însă de către Consiliul Județean Cluj. De ce? Pentru că și din denumirea arenei consilierii județeni vor să facă neapărat o afacere. Să vândă numele stadionului unei firme. Cine dă mai mult. Ce contează valorile și istoria?
Printr-o nesperată ”scăpare”, unul dintre parcurile Clujului poartă denumirea ”Iuliu Hațieganu”. Mă întreb cât va mai dura până când numele eminentului medic și profesor clujean va fi înlocuit cu cel al unei bănci, al unei firme de mașini ori, de ce nu, a unei firme de exploatare a au