Companiile se orientează către noi strategii, dar nu au reuşit să renunţe de tot la vechile metode
Ideea de a pune biciul pe salariaţi este o soluţie temporară care poate da rezultate doar pentru câteva luni
Managerii ar trebui să-şi îndrepte atenţia către instruirea zilnică a angajaţilor pentru ca aceştia să fie productivi
Metodele de recrutare, de instruire, training-urile şi teambuilding-urile care funcţionau în perioada boom nu mai dau randament în prezent. Specialiştii în resurse umane ne-au explicat că directorii au înţeles că trebuie să abordeze noi strategii, dar în acelaşi timp nu au renunţat la vechile metode.
"Statistic, destul de puţine companii au schimbat ceva în relaţia angajat-director. Relaţia aceasta nu mai trebuie să fie de ordonat şi subordonat, ci trebuie să fie una de colaborare. Companiile trebuie să facă o schimbare pentru că mediul s-a schimbat. Schimbarea este dureroasă pentru că ne scoate din zona de confort. Firmele trebuie să înţeleagă că începe o nouă epocă. Trecerea de la capitalul financiar la cel uman este foarte grea. Dar managerii ar trebui să ia în calcul faptul că este mult mai ieftin să foloseşti capitalul uman. Mulţi directori se aşteaptă să vină cineva şi să le rezolve problemele, astfel să treacă criza şi să revină la vechile metode. Dar aceştia nu înţeleg că au intrat pe o pantă de pe care nu se mai pot întoarce. Mediul s-a schimbat. Este vorba de o nouă epocă în care nu facem faţă provocărilor", a declarat, pentru Curierul Naţional, Eugen Dragomir, head of Operations al LeanCoaching România.
"Vremurile în care se făceau training-uri, teambuilding-uri doar pentru a fi bifate au apus. Acum companiile sunt mult mai atente. Şi oamenii din departamentul de HR sunt mai atenţi. Spre exemplu, dacă vine şeful şi spune «trebuie să angajăm 10 oameni», omul de HR întreabă de ce trebuie, la ce ne aj