Statistica pe trimestrul III din anul 2011 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) pentru judeţul Maramureş arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 86.467 apeluri. Dintre acestea 21 % au fost reale şi 79 % false.
Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 53,93 %, Poliţie – 34,19 %, Pompieri – SMURD – 10,47% şi Jandarmerie – 1,4% . Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay.
Multe persoane sună fără a avea o urgenţă şi adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale.
Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi. La 112 se sună doar atunci când ai cu adevarat o urgenţă.
În domeniul informării, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale realizează campanii de educare, având ca target principal tinerii din şcoli şi turiştii români şi străini aflaţi în România.
Eurobarometrul Comisiei Europene pe anul 2011, referitor la numărul unic european de urgenţă 112, arată că România se află pe primele locuri în domeniul informării şi educării populaţiei în UE. România ocupă primul loc la informaţii difuzate prin radio şi locul doi la cele difuzate prin intermediul televiziunii.