EBay intentioneaza sa anunte extinderea colaborarii cu Facebook la o conferinta pe care o organizeaza incepand de miercuri la San Francisco.
Compania de comert online si Facebook au deja un parteneriat care permite cumpararea de spatiu publicitar si credite pentru Facebook prin intermediul PayPal, sistemul de plati electronice al eBay. Conform Reuters, compania va prezenta si un nou serviciu de identificare pentru clienti, numit PayPal Access.
Firma considera ca aproape 4.000 de persoane vor participa la conferinta X.commerce care va avea loc in perioada 12-14 octombrie. Evenimentul marcheaza lansarea oficiala a noii divizii X.commerce a companiei, care va fi destinata in special dezvoltatorilor de software pentru comertul electronic, scrie Reuters.
EBay incearca sa incurajeze dezvoltatorii din afara companiei sa creeze aplicatii pentru platformele lor destinate comertului online, in special in legatura cu comertul prin intermediul telefoanelor mobile.
La sfarsitul lui septembrie, Katie Mitic, sefa departamentului de marketing mobil de la Facebook, a intrat in comitetul de conducere al eBay, provocand astfel speculatii ca cele doua companii sunt in discutii pentru noi colaborari.
"Credem ca la conferinta ar putea fi anuntat un parteneriat mai extins cu Facebook", a declarat Doug Anmuth, analist la JPMorgan.
Noul serviciu al eBay de acces la PayPal va permite utilizatorilor sa efectueze cumparaturi on-line folosind doar email-ul si parola de acces. Serviciul elimina astfel impedimentul introducerii de informatii privind contul sau adresa cumparatorului. Clientii vor putea decide daca vor sa foloseasca acest nou serviciu.
Comerciantii ar putea fi atrasi de PayPal Access pentru ca acesta ar incuraja cumparatorii sa finalizeze tranzactiile, in loc sa renunte la ele atunci cand le sunt cerute o