Un volum vechi şi rar reprezintă o continuă provocare pentru anticari, chiar dacă vremurile lor de glorie au apus. Caragiale şi Eminescu rămân \"pe val\" şi pentru bibliofili. Sursa: MIHAELA CAZAN
O meserie deloc comodă cu un "obiect al muncii" rar. Tocmai de aceea, superb de dificilă. Este vorba despre a fi anticar, şi despre cărţile vechi, pretenţioase.
Lumea actuală ţine în alertă mai tot timpul acest "domeniu", deoarece nu ştii exact ce îşi doreşte mai mult: un volum rar, o maşină nouă, sau pe amândouă!
Ediţie limitată şi extrem de scumpă
"Uneori o carte rară poate egala sau depăşi suma plătită pentru o maşină. De exemplu, ştiţi care este cea mai exclusivistă publicaţie din toate timpurile? Cartea Ferrari Opus! 852 de pagini, doar 20 de exemplare. Ediţia limitată, denumită «Enzo Diamante Edition» costă 275.000 dolari, mai mult decât un Ferrari California (192.000 dolari)... Vorbim despre o «carte» nouă, deşi arată ca un tom vechi şi scump. Dar...o carte rară veche reprezintă o continuă provocare", aflăm de la Lucreţiu Tudoroiu, proprietarul unui anticariat "pe trend" de multă vreme în Capitală, şi anume "Anticariatul Brătianu".
Caragiale cu dedicaţie, pe val
Când păşeşti pe acest tărâm al vechiturilor cu ştaif fără să vrei te gândeşti la anticarul Dean Corso (interpretat de Johnny Deep) din filmul "A noua poartă", mereu aflat în căutarea cărţilor rare.
Să fii un anticar bine cotat pe piaţă poate fi la fel de complex cu a conduce un bolid. "Sunt mai multe aspecte", spune domnul Tudoroiu, care se află "în branşă" din anul 2000. Întâi, într-un anticariat interacţionează două interese opuse: ale celui care vinde carte şi al celui care o cumpără. "Eu, ca anticar, când cumpăr cartea la rândul meu, o cumpăr de la o persoană, acea persoană, de la vânzătorul «primar», ea vine de la proprietaru