Nimic nu pare a ilustra mai bine situaţia falimentară a echipei naţionale decât dezinteresul televiziunilor din România pentru partida tricolorilor din Albania.
Dacă în urmă cu câţiva ani se plăteau în medie 500.000 de euro pentru meciurile primei reprezentative, acum, jocul de la Tirana a costat de zece ori mai puţin, 50.000 de euro, dar nici aşa nu s-a înghesuit nimeni să-l cumpere. Preşedintele TVR, Alexandru Lăzescu, a motivat decizia instituţiei publice de a nu achiziţiona drepturile de transmisie ale acestui meci. „În multe ţări se întâmplă ca anumite televiziuni să nu transmită diverse meciuri, chiar şi BBC transmite acum foarte puţine dintre evenimentele sportive.
E ca şi când ţi-ai dori să achiziţionezi un Mercedes, dar nu ţi-l permiţi. Faci după cât poţi", a declarat el. Ce audienţă ar fi trebuit să facă totuşi meciul Albania - România pentru a reuşi să-şi acopere costurile doar din veniturile din publicitate? „Adevărul" a făcut un calcul ipotetic despre câţi români ar fi fost nevoie să urmărească partida care a avut loc marţi seară în capitala Albaniei, pentru ca instituţia publică să-şi acopere doar cheltuielile cu drepturile de difuzare.
TVR are mari probleme financiare
Calculul realizat de „Adevărul" arată că cel puţin 1,2 milioane de telespectatori din mediul urban ar trebui să urmărească meciul de fotbal pentru a avea venituri din publicitate de cel puţin 50.000 de euro. Lucru destul de greu de realizat, ţinând cont că la ora meciului, postul public avea adversari redutabili la televiziunile concurente: cel mai bun exemplu, show-ul „Vocea României" de la Pro TV, care domină săptămână de săptămână topurile audienţelor.
„Handicapul" postului public este că are voie să difuzeze opt minute de publicitate pe oră şi nu 12, aşa cum se întâmplă la posturile comerciale. Mai precis, postul poate avea în timpul parti