„Loverboy“, cel mai recent film al lui Cătălin Mitulescu, o poveste de dragoste inspirată din realitate, reuşeşte să fie senzual, puternic şi poetic. Fără a fi un film desăvârşit, „Loverboy“, cu Ada Condeescu şi George Piştereanu, are câteva secvenţe captivante, rare în filmul românesc recent.
O combinaţie poetică şi comercială, „Loverboy"-ul lui Cătălin Mitulescu („Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii") porneşte de la o subtilă actualitate românească: meseria de peşte s-a transformat într-una mai mai puţin dură, cea de seducător. Luca, interpretat de George Piştereanu, este un tânăr care se ocupă cu sedusul adolescentelor pentru a le plasa apoi unei reţele de trafic de fete.
Veli - Ada Condeescu - ar putea fi următoarea lui victimă dacă lanţul destinului nu s-ar rupe într-o fracţiune de secundă, când cei doi se-ndrăgostesc. Urmează zbuciumul, parte drăcesc, parte adolescentin, al lui Luca - îşi doreşte s-o păstreze pentru el. Şi francheţea lui Veli, care i se dăruieşte necondiţionat şi, deşi înţelege, o face aproape cu încăpăţânare. Aparent schimbat, destinul celor doi va rămâne însă acelaşi.
Iubirea
Meritul indiscutabil al filmului este frumuseţea. Imaginea lui Marius Panduru face toţi banii, arătând aproape ca-n filmele americane. Poezia lui Mitulescu e şi ea un ingredient excelent. Nu ştiu să fi văzut o scenă de sex mai bună, de curând, decât cea dintre Luca şi Veli, în vreun alt film românesc. Chimia ei, atât de greu de obţinut pe marele ecran, e credibilă. Tensiunea creşte când trebuie, dozajul e perfect.
Până la urmă, Cătălin Mitulescu spune o poveste de iubire. O face însă în stilul marilor producţii comerciale, punând reflectorul pe epic, nu analizând.
Fără să scadă, totuşi, din tuşele de autor. Şi filmul e binevenit pentru publicul larg, după „Eu când vreau să fluier, fluier" - care face acelaşi pariu, îndepărtându-se de mi