Ţara noastră ar putea avea în următorii doi ani o rută de 520 de kilometri gata semnalizată, pregătită pentru cicloturişti din ţară şi străinătate.
În curând, în România va fi definitivat un traseu cicloturistic de 520 de kilometri, de la Jimbolia la Calafat. Traseul face parte din ruta europeană ICT 13, parte a reţelei EUROVELO, coordonată de Federaţia Internaţională de Ciclism, ce traversează 20 de ţări, pe o distanţă de 6.800 de kilometri. Din proiectul european, intitulat Iron Curtain Trail - Traseul Cortinei de Fier, face parte un proiect mai mic, Balkan Velo Trail, în care este înscrisă şi România, alături de Bulgaria şi FYROM (Republica Macedonia), ce-şi propune să dezvolte din punct de vedere cicloturistic partea de sud-est a Europei, conform standardelor stabilite de Federaţia Europeană de Ciclism.
Partenerul local pentru România, organizaţia Carpat Bike, reprezentată de Oana Soare şi Ionuţ Maftei, au fost prezentă la sfârşitul lunii trecute, la Blagoevgrad, în Bulgaria, la cea de a treia întâlnire din cadrul proiectului, unde s-a prezentat propunerea finală a rutei fiecărei ţări. Carpat Bike (sprijinită în acest proiect de Ministerul Turismului şi de Asociaţia Bike Attack) a propus şi introducerea oraşului Timişoara în această rută, care ar urma să devină Jimbolia- Timişoara - Deta - Calafat.
În 2 ani, ruta din România ar trebui să fie semnalizată
Balkan Velo Trail se desfăşoară pe durata unui an - a început în ianurie 2011 şi va fi definitivat în decembrie - şi are drept scop crearea condiţiilor necesare pentru dezvoltarea traseului sudic prin promovarea şi identificarea beneficiarilor interesaţi. Până acum au fost organizate o serie de întalniri în ţările partenere, unde au fost invitate instituţii publice, companii, ONG-uri, interesate de dezvoltarea acestui traseu în zona balcanică.
Un alt obiectiv este propunerea efectivă a