Dezvoltatoriiimobiliari ies din „carapace” si au scos „artileria grea” din sacul marketing-ului. DailyBusinessva arata cum s-au prezentat acestia in fata potentialilor clienti la targulimobiliar organizat in acest final de saptamana in Piata Constitutiei.
„Inainte seimbulzea lumea sa cumpere case, acum zac goale”, a spus taximetristrul care m-acondus pana la targ. O opinie de masa in aceasta perioada, mai ales ca vanzarilenu merg deloc prea bine.
Singurii cumparatori sunt cei careisi iau credite prin Prima Casa si clientii cu cash, potrivit lui Ion Catutoiu,directorul agentiei Real Time. Vanzarile nuau inceput sa se revigoreze, iar perspectivele pe termen mediu nu sunt prearoze, in continuare puterea de cumparare si cea mai mare parte din oferta sunt despartitede o prapastie.
Nimeni nu seasteapta la vanzari exceptionale, insa este o buna modalitate de a luacontacte. „La targultrecut am avut circa 1.000 de lead-uri”, spun reprezentantii Adama. Acestia mentioneaza insa ca 90% dintre contacte existau deja in baza dedate a companiei. „Clientiisunt interesati de oferte cu preturi foarte mici, de la 30.000 euro, nu suntatenti la detaliile proiectului, unde este amplasat, cine este dezvoltatorul,cum este construit”, au precizat oficialii dezvoltatorului.
Ion Catutoiude la Real Time spune ca obtine circa 500 de contacte per proiect. Din acestia,jumatate continua sa se intereseaze de potentiale locuinte. Cati insatranzactioneaza intr-un final? Greu de spus,tranzactiile efectuandu-se intr-o perioada lunga de timp.
Pana lavanzarile propriu zise, dezvoltatorii incearca sa ii „pescuiasca” pe clienti cupromotii si cadouri, dar si cu o adaptare a preturilor la un nivel nou de piata. Astfel, proiecte din "vechea garda" au iesit la targ cu preturi incepand de la sub 40.000 euro, cum este cazul Cosmopolis
Proiectele c