Francezii de la Carrefour şi producătorul de mezeluri Angst au deschis primul magazin în franciză. Prin intermediul acestui parteneriat retailerul francez intră pe segmentul magazinelor de proximitate, iar Angst va benefica de know-how şi achiziţii mai ieftine. În cadrul acestui parteneriat Carrefour este francizorul, iar Angst este francizatul. "Parteneriatul dintre cele două părţi implică un mecanism mai complicat", a spus Sorin Minea, care nu a dorit să precizeze care este valoarea contractului sau procentul din cifra de afaceri sau din profit pe care îl va ceda.
"Dacă acest parteneriat nu era avantajos, nu îl semnam", mai subliniază Minea.
În cadrul acestui tip de contracte compania care achiziţionează drepturile de utilizare a unui brand (francizatul) cedează o parte din cifra de afaceri sau din profit şi plăteşte o taxă fixă periodică.
Managementul magazinelor, care se vor numi Carrefour Market-Angst, urmează să fie asigurat de compania lui Minea, în timp ce trainingul angajaţilor, logistica şi sistemul informatic vor fi furnizate de Carrefour. "Nu va fi o nouă entitate. Magazinele vor rămâne în proprietatea mea sau închiriate de mine. Angajaţii vor fi tot ai mei, însă uniformele vor fi mixte Angst-Carrefour", a spus Sorin Minea, al cărui business a ajuns în 2010 la 44 mil. euro.
La Domenii, primul magazin
Primul magazin al producătorului de mezeluri care va fi rebranduit în acest fel este cel din zona Domenii. Această unitate este una dintre cele mai vechi din lanţul de retail al Angst. Magazinul din Domenii nu va fi însă singurul din reţeaua Angst care va suferi o astfel de transformare. Cele două companii intenţionează să rebranduiască întreaga reţea de retail a producătorului de mezeluri până la sfârşitului anului 2012.
"Cele 24 de magazine Angst pot fi teoretic transformate în francize