Relatia dintre vanzarile de automobile Dacia si programul Rabla initiat de Guvern este cat se poate de ciudata.
Prin Programul de Stimulare a Innoirii Parcului National Auto pentru anul 2011, lansat pe 21 martie, au fost scoase din circulatie pana la 12 octombrie 102.649 automobile si s-au achizitionat 22.700 masini noi, din care 7.943 de origine autohtona, potrivit datelor oficiale de pe site-ul Executivului.
Intr-un comunicat anterior al aceleiasi institutii, datat 1 iunie 2011, se mentiona ca pana la data respectiva prin programul "Rabla" au fost casate 50.000 de autovehicule si au fost cumparate 4.355 de masini, din care 2.773 sunt de productie autohtona, adica Dacii.
Un calcul simplu ne arata ca in ultimele aproximativ 4 luni si jumatate au fost duse la Remat putin peste 52.000 de autovehicule, cifra similara cu cea raportata in primele doua luni si jumatate de desfasurare a programului, si s-au achizitionat, atentie, 18.345 de automobile noi, de peste doua ori mai multe decat in perioada dinainte de 1 iunie.
Din cele 18.345 automobile noi achizitionate in ultimele patru luni si jumatate, 5.170 sunt fabricate in uzinele Dacia de la Pitesti.
Daca la 1 iunie aproximativ 64% din masinile noi inmatriculate prin programul "Rabla" erau dacii, in prezent doar 35% din totalul celor inmatriculate sunt produse in Romania, la Colibasi. Privind aceste date n-ai spune ca programul "Rabla" a contribuit miraculos la realizarea vanzarilor Dacia, dar totusi lucruri spectaculoase s-au intamplat.
Mai intai, din statisticile Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA) reiese faptul ca Dacia a vandut in intervalul aprilie - mai 2011 un numar de 6.088 unitati, ceea ce inseamna ca ponderea automobilelor comercializate prin programul Rabla este de circa 45% din totalul vanzarilor, f