42,3 kilometri de pe Autostrada Transilvania vor fi scoşi la licitaţie până la finalul anului de către CNADNR. Înainte, însă, vor fi revizuite proiectele tehnice astfel încât să respecte standardele europene şi să ne coste ceva mai puţin.
În septembrie, Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a aprobat reactualizarea proiectului de construcţie a secţiunii dintre Gilău şi Nădăşelu în lungime de 8,7 kilometri, parte a tronsonului Gilău-Mihăeşti (22,5 kilometri).
S-a renunţat la structurile masive gândite de Search Corporation şi Bechtel pentru unele ceva mai suple. Potrivit Danielei Drăghia, director general al CNADNR, costurile au fost reduse astfel cu 25%.
"Ulterior reducerii obiectivului Contractului de Construire încheiat cu firma Bechtel au fost demarate serviciile de revizuire a proiectelor pe secţiunile care vor fi contractate în continuare, prioritate având Gilău-Mihăeşti şi Târgu Mureş-Câmpia Turzii. Actualizarea proiectelor are ca scop atât optimizarea soluţiilor tehnice adoptate, cât şi adaptarea acestora la standardele europene (Eurocoduri)", a declarat Daniela Drăghia, pentru EVZ.
Șase luni pentru proiectare
Au fost revizuite toate structurile de artă, iar pe acest tronson de mai puţin de nouă kilometri se află zece poduri, viaducte şi pasaje, fără a lua în calcul şi podeţele. Potrivit Nicoletei Davidescu, director direcţia de investiţii în cadrul aceleiaşi instutuţii, toate aceste structuri, care însumează 1,862 de kilometri, au fost revizuite.
"Toate structurile au fost proiectate de Bechtel în genul masiv, care de obicei te şi costă mult. În locul mastodonţilor din beton preferaţi de Bechtel poţi aborda structuri suple, elegante, care în final îndeplinesc acelaşi rol", declara directorul general al CNADNR într-un interviu acordat EVZ în luna august.
Pe acest tronson va