Brandul românesc Sabion aparţine unei familii din Târgu Mureş care a văzut în bijuterii mai mult decât o metodă de îmbogăţire. Sabion a luat naştere în 1998, când fondatorul companiei, Claudiu Bologa, a pus bazele atelierelor de creaţie şi a deschis primele două magazine în Târgu Mureş.
A început ca o mică afacere de familie şi rămâne o afacere românească de familie, însă una extinsă. În prezent, casa de bijuterii deţine 14 magazine şi o galerie în Cocor Store. Magazinul din Bucureşti a primit, anul acesta, titlul de „cel mai frumos magazin dintr-un centru comercial" în cadrul competiţiei Design Awards prezentată de Association for Retail Environments (ARE), care recompensează anual cele mai bune concepte în materie de design din domeniul retailului.
Costurile de amenajare a galeriei Sabion din Cocor s-au ridicat la 650.000 de euro, în timp ce cifra de afaceri a companiei în 2010 a fost de 1,3 milioane de euro.
„Pentru Bucureşti ne dorim încă un loc exclusivist în care să creăm un nou spectacol de artă şi bijuterie. Considerăm că Bucureştiul are nevoie de mai multe astfel de puncte de atracţie pentru pasionaţii de bijuterii", a spus Claudiu Bologa, fondatorul Sabion. Alături de soţia sa, Camelia, cei doi au pus bazele unei afaceri care a mizat pe cuvântul „familie". Chiar şi numele Sabion provine de la anagramarea numelor câtorva dintre membrii familiei Bologa. Bijuteriile casei Sabion sunt realizate numai de designeri născuţi în România
Bijutier din generaţie în generaţie
Renumele brandului se datorează în primul rând bijutierilor care realizează podoabele în atelierele de creaţie. Meseriaşi vechi cu experienţă transformă aurul, tantalul şi pietrele preţioase în bijuterii de lux.
Adrian Bobletec rămâne unul dintre numele emblematice ale mişcării artistice transilvănene. Membru al Uniunii Artiştilor Plastici din România, ex