Google va renunţa, în următoarele săptămâni, la serviciul de socializare Google Buzz, potrivit unei postări pe blogul companiei.
Google se concentrează în prezent pe noua sa reţea de socializare Google+, lansată în urmă cu trei luni şi jumătate. Acesta se bucură deja de 40 de milioane de utilizatori. Larry Page, CEO Googgle, este încrezător că acest serviciu va fi o armă eficientă împotriva succesului Facebook, care are 800 de milioane de utilizatori.
Google Buzz a fost lansat în februarie 2010. Google Buzz a fost construit în jurul serviciului de e-mail Gmail , predefinind pentru fiecare utilizator o listă de prieteni bazată pe cele mai frecvent folosite adrese de e-mail şi permiţându-le să partajeze informaţii şi conţinuturi multimedia cu aceştia. Google a intrat astfel în sectorul platformelor de socializare, dominat de Facebook, însă serviciul Buzz a devenit rapid o sursă de enervare şi a fost abandonat de utilizatori. În 2010, imaginea serviciului a fost afectată de semnalarea unor probleme de securitate şi grupul Google a fost nevoit să încheie amiabil un proces în această privinţă plătind 8,5 milioane de dolari, un preţ destul de mic în comparaţie cu ceea ce
Buzz se alătură celor peste 20 de produse şi servicii la care Larry Page a renunţat de când l-a înlocuit pe Eric Schmidt în calitate de CEO al grupului, în aprilie. Page spune că vrea să folosească “mai mult lemn pentru mai puţine săgeţi”, în lupta purtată de Google pentru a-şi menţine supremaţia pe piaţa căutărilor şi publicităţii online. Profitul net al Google a crescut cu 28% în trimestrul al treilea, la 2,7 miliarde dolari, iar veniturile au urcat cu 34%, la 9,7 miliarde dolari, rezultatele companiei zdrobind estimările analiştilor datorită vânzărilor solide de publicitate şi unui bun control al costurilor, au anunţat joi reprezentanţii grupului.
Google va renunţa, în următoare