Profitul net al companiei a crescut în primele 9 luni cu 18%, la 7 miliarde de dolari
Încasările au trecut peste nivelul de 27 miliarde de euro
În ultimele 3 luni, performanţele financiare au fost mult peste estimările analiştilor
Cel mai mare motor de căutare pe internet şi liderul pieţei de publicitate online, Google defilează în faţa crizei, demolând orice previziuni în materie de performanţe economice, realizând mai ales în ultimele 3 luni, un rezultat cu mult peste aşteptările analiştilor. Profitul net al Google a crescut cu 28% în trimestrul al treilea, la 2,7 miliarde dolari, iar veniturile au urcat cu 34%, la 9,7 miliarde dolari, rezultatele companiei zdrobind estimările analiştilor datorită vânzărilor solide de publicitate şi unui bun control al costurilor. Acţiunile companiei au crescut cu 6% după publicarea raportului financiar, transmite agenţia Reuters, citată de Mediafax. Google a înregistrat, în aceeaşi perioadă a anului trecut, venituri de 7,2 miliarde de dolari şi un profit net de 2,1 miliarde de dolari.
În primele nouă luni, veniturile totale ale companiei au urcat cu 31%, de la 20,8 miliarde de dolari la 27,3 miliarde de dolari, iar profitul net a avansat cu 18%, de la 5,9 miliarde de dolari la 7 miliarde de dolari, potrivit unui comunicat al Google. Astfel, profitul din trimestrul al treilea este echivalent cu 9,72 dolari pe acţiune, faţă de media estimărilor analiştilor contactaţi de Reuters, de 8,74 dolari pe acţiune.
Performanţele Google îndeamnă la optimism piaţa publicităţii online
Google Inc. a beneficiat de creşterea pieţei advertising-ului online şi de investiţiile mai mari în cercetare. Anterior publicării rezultatelor, aşteptările privind creşterea industriei publicităţii online erau pesimiste, din cauza perspectivelor economice negative, în special în Europa.
Însă veniturile din