Mii de utilizatori BlackBerry din reţelele Vodafone şi Orange vor primi compensaţii pentru cele câteva zile din această săptămână în care serviciile de internet şi chat nu au fost disponibile.
"Vodafone România anunţă că îşi va compensa toţi utilizatorii BlackBerry care au fost afectaţi de o disfuncţionalitate globală a serviciului, în ultimele zile. Clienţii Blackberry, utilizatori individuali şi companii, vor fi compensaţi cu contravaloarea abonamentului pentru perioada în care serviciul a fost afectat de dificultăţi tehnice", se arată într-un comunicat de presă al companiei.
Orange a anunţat, pe Facebook, că a luat aceeaşi hotărâre. "În urma incidentului de săptămâna aceasta am decis să compensăm clienţii care deţin abonament BlackBerry cu contravaloarea abonamentului pe perioada nefuncţionării, indiferent dacă situaţia a fost sesizată sau nu Serviciului Clienţi. Compensarea se va aplica automat, atât pentru persoane fizice, cât şi pentru persoane juridice", scrie Orange România pe pagina sa de Facebook.
Mii de posesori ai smartphone-urilor Blackberry din România au avut e-mail-ul blocat şi nu au reuşit să mai folosească serviciile de mesagerie Blackberry sau să navigheze pe net de pe mobil.
Asaltaţi de reclamaţii, Orange, Vodafone şi Cosmote au transmis un mesaj comun prin intermediul Asociaţiei Operatorilor Mobili din România (AOMR) prin care precizau că echipele tehnice ale celor trei operatori nu au nicio vină pentru situaţia creată şi nu pot face nimic, pentru că problema ţine de reţeaua centrală a Blackberry. "Printre utilizatorii de BlackBerry afectaţi sunt şi cei ai reţelelor de telefonie mobilă din România. RIM a anunţat că sistemul de rezervă nu a funcţionat corespunzător în momentul apariţiei defecţiunii. Compania canadiană lucrează pentru remedierea situaţiei în cel mai scurt timp posibil", se arăta în comunicatul AOMR