Ilinca Vandici a stat în dreapta pilotului Vlad Cosma şi a trăit la maximum emoţiile într-o maşină de raliu
Ilinca Vandici, vedeta Antenei, nu intrase niciodată într-o maşină de curse. Nu ştia cum ţi se taie respiraţia şi nu mai poţi articula nici un cuvînt cînd eşti la propriu pe marginea prăpastiei. Bine, vorbim de locul copilotului amator într-o maşină preparată special pentru raliuri şi condusă de un om care cu asta se ocupă.
Pregătirea de cursă
Vlad Cosma a fost pilotul. Aleargă în Campionatul Naţional de raliuri, iar în acest sezon, deşi mai este o etapă, a cîştigat pentru a doua oară consecutiv Citroen Racing Trophi Romania. Pentru o jumătate de zi şi-a lăsat copilotul pe margine, Florin Dorca, iar în locul lui a invitat-o pe Ilinca Vandici. N-a avut nevoie de road-book pentru traseul de macadam. Îl ştia ca-n palmă pentru că-l făcuse de zeci de ori. Ilinca şi-a luat rolul în serios. S-a îmbrăcat în combinezon, şi-a pus casca şi obligatoriul sistem HANS, care asigură protecţia gîtului. Apoi a urmat fixarea în scaun, operaţie extrem de importantă, misiunea revenindu-le mecanicilor echipei, centurile de siguranţă fixîndu-se în 5 puncte. Alte sfaturi? Picioarele trebuie să fie bine ancorate în podea, ideea fiind că trebuie să împingi cît mai apăsat, iar mîinile trebuie să le ţii pe lîngă corp şi să nu încerci să te ţii de nimic.
Impresiile Ilincăi
Cursa poate porni. Bineînţeles, cu zîmbete înainte de probă. Urma adrenalina, iar la final impresiile Ilincăi. "Experienţă uimitoare. Se spune că o dată ce-ai simţit din mirajul vitezei, starea de euforie îţi învăluie tot corpul, iar mintea îţi spune că mai vrea. Adrenalina se contopeşte cu teama, respiraţia ţi se taie şi nu mai poţi articula nici un cuvînt. Cînd eşti la propriu pe marginea prăpastiei şi reuşeşti să treci mai departe pe muchie de cuţit, atunci poţi spune că