Deşi legea permite ca pacienţii să-şi schimbe medicul de familie, în cazul în care au nemulţumiri, în judeţul Mureş nu s-a observat o creştere a numărului de transferuri a pacienţilor de pe listele medicilor de familie, mai ales în urma introducerii consultului cu programare.
În cursul acestui an, potrivit datelor furnizate de Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Mureş, au existat cinci cazuri în care pacienţii au solicitat direct la CJAS Mureş schimbarea medicilor de familie.
Însă, dacă îşi schimbă medicul, cei mai mulţi pacienţi sunt din urban, asta deoarece au la îndemână mai multe cabinete. Nu acelaşi lucru se poate spune despre pacienţii din mediul rural, care nu au de unde să aleagă şi sunt nevoiţi să rămână pe lista medicului din comună, în caz contrar fiind nevoit să străbată kilometri întregi pâna la un alt cabinet, în situaţia în care apar probleme medicale. Totuşi, unul din principalele motive pentru care mureşenii îşi schimbă medicul de familie este schimbarea domiciliului. ”Pacientul are dreptul de a-şi schimba medicul de familie după expirarea a cel puţin 6 luni de la data înscrierii pe listele acestuia. Persoanele înscrise care doresc să îşi schimbe medicul de familie vor adresa o cerere de transfer medicului de familie la care doresc să se înscrie, precizând numele medicului de la care pleacă. Medicul de familie primitor are obligaţia să anunţe în scris (prin poştă), în maximum 15 zile lucrătoare, medicul de familie de la care a plecat persoana, precum şi Casa de Asigurări de Sănătate. Medicul de familie de la care pleacă persoana are obligaţia să transmită fişa medical (originalul), prin poştă, medicului primitor, în termen de 15 zile lucrătoare de la solicitare. Cabinetul medical de la care pleacă persoana păstrează o copie conform cu originalul a fişei medicală a acesteia, conform legii”, a declarat Manuel Butiulcă purtăt