Multi dintre soferii orelor de varf in Bucuresti sunt cei care au ales sa se mute in ultimii ani in localitatile "suburbii" ale Capitalei. In acest context, un sistem "Park&Ride" in jurul retelei de metrou, cel mai eficient sistem de transport in comun din Bucuresti, ar fi o alternativa pentru cine nu vrea sa strabata orasul cu masina, insa la noi un astfel de sistem este aproape inexistent. Intrebate, autoritatile fie dau din umeri, fie anunta proiecte pe viitor. Pana in prezent, doar Sectorul 6 a deschis o parcare de 700 de locuri aproape de statia de metrou "Pacii". Insuficient. Spre comparatie, in Londra exista 60 de parcari "oficiale" care deservesc 8 din cele 11 linii de metrou (undeground).
Vezi harta mare Harta de baza © OpenStreetMap contributors, CC-BY-SA este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.
Mii de bucuresteni, navetisti din "suburbiile Capitalei"
In ultimii zece ani, in Bucuresti, a inceput sa apara un fenomen care incet, dar sigur afecteaza transportul in comun, dar mai ales traficul rutier. Vorbim despre mutarea multor bucuresteni in zonele rezidentiale din afara Capitalei, in satele din jurul Bucurestiul, chiar si pana la o distanta de 20-30 de kilometri de centrul orasului.
Exista o multime de localitati exterioare Capitalei in care din ce in ce mai multi bucuresteni au ales sa se mute: Pipera, Tunari, Voluntari, Stefanesti si Otopeni in Nord; Mogosoaia si Chitila in Nord-Vest; Chiajna si Rosu in Vest; Popesti Leordeni si Berceni in Sud; Pantelimon in Est.
Pe langa mutarea spre "suburbiile" Capitalei, aproape toti acesti bucuresteni mai au in comun si faptul ca lucreaza in interiorul orasului si, zi de zi, pentru a ajunge la locul de munca, trebuie sa strabata urbea pana in celalalt capat sau pana in zonele centrale, zone unde parcarea este un c