Google a decis să mai închidă unul din serviciile sale care nu s-au dovedit populare, Google Buzz. Lansat la începutul lui 2010, Buzz era o combinaţie de reţea socială şi microblogging, dar care nu a fost foarte popular, în mare parte din cauza setărilor privind intimitatea, acestea lăsând de dorit, scrie Business Insider.
Deşi iniţial a avut un trafic destul de bun, datorat şi interesului faţă de un nou produs Google, Buzz a primit rapid critici din cauza faptului că adăuga în lista unui utilizatori toate contactele pe care le avea acesta pe Gmail, serviciul de poştă electronică al gigantului tehnologic, fără să ceară persmisiunea.
Nu este prima încercare din partea Google de a scăpa de serviciile sale nepopulare. Pe lângă Buzz, firma a renunţat şi la Code Search (care lăsa utilizatorii să caute direct în motorul de căutare codul sursă al unei pagini web) şi Jaiku, un site cumpărat în 2007, asemănător Twitter-ului. De asemenea, în ultimele luni Google a renunţat la serviciile Google Health, Google Labs şi Google Powermeter.
Firma lui Larry Page şi Serghei Brin doreşte să se concentreze pe dezvoltarea unui număr redus de servicii, bazându-se pe calitate şi nu pe cantitate. Reţeaua socială Google + a avut cea mai mare creştere din istorie, dar ultimele cifre arată că aceasta este totuşi în criză. Conform datelor oficiale oferite de Google joi, platforma socială a ajuns la 40 de milioane de utilizatori. Cu toate acestea, nu se ştie numărul exact al utilizatorilor activi, care petrec mai mult de câteva secunde pe site.