În Capitală, metroul demonstrează cel mai bine că cine are carte, are parte: primii care pleacă la muncă sunt necalificaţii, ultimii sunt funcţionarii. Sursa: EVZ
1 /.
De la 5.00 din dimineaţa, până spre ora 09.00, trei valuri umane cuceresc tunelul metroului bucureştean, îl calcă în picioare aşteptând pe peron sosirea trenului, după care se risipesc spre ieşiri, către şantierele de construcţii sau clădirile de birouri ale Capitalei: în ordinea valorii, sunt muncitorii necalificaţi, sunt calificaţii şi studioşii, iar la sfârşit de tot, apar micii şi înalţii funcţionari. La metrou găseşti cea mai bună dovadă că dacă ai carte, ai parte: care n-are parte se trezeşte mai devreme.
Drumul spre şantier
04.45. Vin doi tipi de la firma de pază și dau jos lacătul de pe poarta metalică a Metroului.
04.46. Cei doi se îndepărtează crăcănaţi, târând după ei lanţul direct pe pardoseală. Unul dintre ei glumeşte: „ Să mor în puşcărie dacă nu mi-ar trebui un lanţ de-ăsta şi-acasă. Pentru soacră-mea”. Râd amândoi.
04.50. Primul care coboară scările spre peron este un tînăr slăbuț, la 20-22 de ani, cu mers nesigur. Este vreun ucenic de pe vreun șantier: va coborî intr-o staţie și se va îndrepta spre marginea şantierului ca să se vâre în salopete, într-o baracă.
04.53. Poporul se porneşte greu spre metrou, dar şi când se porneşte, nu se mai opreşte. Conform directorului Metrorex, prin staţia Titan, între orele 5.00 şi 6.00, trec vreo 250 de călători, iar între 7.00 şi 9.00, trec 5.500. Titan a fost stația preferată a soților Nicolae și Elena Ceaușescu: aici s-a injectat beton cât pentru cinci stații la un loc.
Invazia „furnicilor”
05.15. S-au înmulţit călătorii, sunt vreo 50: la ora asta matinală, unii îşi zic între ei „clăcași” sau „furnici”. Sunt, în general, muncitori necalificați, care susțin șantierele de construcții, depozitele sau fabr