O dezbatere inedită şi un film mult-aşteptat, premiat cu Palme d’Or, sunt capetele de afiş ale celei de-a doua zile a Les Films de Cannes à Bucarest.
De la 13.00, la Cinema Studio, „The Tree of Life” al lui Terrence Malick, laureat cu Palme d’Or, ne poartă în sânul unei familii din Texas, în anii 50. În flashback-uri, Sean Penn rememorează fragmente din copilăria sa, marcată de moartea unuia dintre fraţii săi. Copilul de atunci oscila între cele două căi pe care le poate lua un om în viaţă, întruchipate de mama şi de tatăl său: calea graţiei şi calea naturii. Graţia (mama) înseamnă generozitate, iubire, armonie, natura (tatăl) e dominare, supravieţuire, egoism. Întregit cu imagini care ilustrează naşterea constelaţiilor, apariţia vieţii pe Pământ şi evoluţia ei, filmul este o interogaţie despre locul fiinţei umane în Univers. Un alt film de Terrence Malick, celebrul „The Thin Red Line” (1998), va rula în paralel la Noul Cinematograf al Regizorului Român.
După proiecţie, de la ora 15.00, tot la Cinema Studio, o dezbatere inedită îi aduce faţă în faţă pe critici şi psihanalişti. Georgiana Dobrescu, Alfred Dumitrescu şi Bogdan Sebastian Cuc, membri ai International Psychoanalytic Association (IPA) şi ai Societăţii Române de Psihanaliză (SRP), vor analiza filmul lui Terrence Malick alături de regizorul Andrei Ujică şi de criticul de film Anca Grădinariu. De 12 ani, la Londra se organizează un Festival European de Film şi Psihanaliză, sub preşedinţia onorifică a regizorului Bernardo Bertolucci, manifestare care a inspirat şi evenimentul de la Bucureşti.
Despre „The Tree of Life” va vorbi, în introducere, regizorul român căruia îi este dedicată a doua zi de festival – Andrei Ujică. Acesta se va întâlni cu publicul seara, la Noul Cinematograf al Regizorului Român, după proiecţia scurtmetrajului „2Pasolini” (2000) şi a filmului artistic de montaj „Au