UE vrea sa ne invete sa consumam mai putin, printr-o adevarata campanie, iar marii retaileri par sa fie de acord, cel putin la nivel declarativ, sustinand un consum rational, care sa duca in final la scaderea preturilor.
Scaderea retailului intra insa in contradictie cu obiectivele de reluare a cresterii economice si depasirea crizei. Despre cum se impaca toate acestea, dar si despre campania UE „Generatia treaza”, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu mai multi actori implicati in piata.
Cafea cumparata din oras, dar pusa in propria cana, reducerea timpului petrecut sub dus, folosirea mijloacelor de transport in comun, alegerea unui cadou care sa nu ajunga la cosul de gunoi, cum ar fi cumpararea propriului pom in Padurea Amazoniana sunt doar cateva dintre sfaturile campaniei „Generatia treaza”, demarata de UE.
Consum vs iesirea din criza
Si asta in ciuda faptului ca reluarea cresterii consumului este vazuta ca o modalitate de iesire din recesiune.
Cu toate acestea, comisarul european pentru mediu Janez Potocnik spune ca in conditiile in care economia este in dificultate, iar resursele de care dispunem sunt in scadere, “este timpul sa reevaluam o parte din obiceiurile noastre”.
“Pe langa faptul ca ajuta la protejarea mediului, utilizarea mai atenta a resurselor economiseste in acelasi timp bani si reduce costurile agentilor economici. Este vorba de a face mai mult folosindu-ne de mai putin”, a mai spus Potocnik.
In acelasi timp, oficialii UE atentioneaza ca “nu este vorba de a consuma mai putin, ci de a consuma altfel, iar agentii economici pot chiar profita de aceasta ocazie. O eficienta mai mare poate conduce la reducerea costurilor. Produsele sustenabile si serviciile noi deschid noi piete. Inovarea poate duce la o mai mare competitivitate si poate crea locuri de munca”.
De