Ritmuri, tonuri, energie, muzică, mişcare! O tendinţă – pe cât de veche, pe atât de entuziast redescoperită de fiecare generaţie de regizori – vrea ca, în spectacolul de teatru, accentul să se deplaseze uneori dinspre cuvântul rostit spre mişcare.
Evident, o reuniune de amploarea FNT nu putea rămâne insensibilă la această perpetuă descoperire, aşa încât a devenit aproape o tradiţie ca teatrul-dans, teatrul de mişcare sau teatrul non-verbal să beneficieze în festival de o secţiune proprie. Tradiţia este consolidată şi la actuala ediţie, cu o preferinţă marcată, însă, pentru spectacolele în care coregrafia nu constituie un obiectiv în sine, ci se topeşte în ţesătura mizanscenei, impregnând-o şi susţinând-o. De aceea, niciuna dintre producţiile incluse sub genericul DANS ÎN TEATRU nu urmăreşte neapărat performanţa cinetică, evidenţiind, în acelaşi timp, aptitudinile coregrafice – nebănuite, uneori! – ale actorilor de teatru dramatic.
Absolvent al UNATC, secţia Coregrafie, premiat la diverse festivaluri de gen şi dansator în compania Gigi Căciuleanu Romanian Dance, Arcadie Rusu semnează concepţia spectacolului Crazy stories in the city, producţie a Teatrului Mic. Vineri, 28 octombrie, şi duminică, 30 octombrie, la Teatrul Foarte Mic, suntem invitaţi la o călătorie fabuloasă în care, pe urmele unor basme din folclorul românesc, eroii se confruntă cu felurite probe inţiatice, se luptă cu forţele răului, înving (desigur!) şi sunt răsplătiţi generos. Apoi trăiesc fericiţi până la adânci bătrâneţe.
În acest an, doi importanţi regizori români, Alexandru Tocilescu şi Mihai Măniuţiu, ne propun montări în care, alături de cuvânt, muzica şi dansul sunt elementele esenţiale ale spectacolului.
Sub direcţia de scenă a lui Alexandru Tocilescu, Nevestele vesele din Windsor de William Shakespeare (luni, 31 octombrie şi marţi, 1 octombrie), oferă cunoscăt