Consecinţele accidentului în care realizatorul TV Şerban Huidu, aflat la bordul unui SUV Mercedes, a lovit o Dacia Logan, pot fi explicate în termeni tehnici prin diferenţele fundamentale dintre cele două maşini implicate în coliziune.
Diferenţa de greutate, gabarit, înalţime, dar şi de tehnologie, poate transforma un autovehicul care cântăreşte puţin peste o tonă într-un morman de fiare, atunci când intră în coliziune cu o maşină care are dublul greutăţii sale.
Impactul frontal - văzut din Dacia Logan şi din Mercedes ML
Potrivit Euro NCAP, Dacia Logan, cu cele trei stele ale sale la capitolul siguranţă, reacţionează în următorul mod la un impact frontal:
"Compartimentul solid al pasagerilor şi airbag-urile frontale pentru şofer şi pasager funcţionează bine împreună, dar manechinele au înregistrat sarcini mari la nivelul pieptului, în special pasagerul din faţă. Protecţia la nivelul picioarelor şoferului a fost compromisă de deplasarea pedalelor de ambreiaj şi frână. De asemenea, pedala de frână a rămas blocată în urma impactului. Totodată, şoferul riscă răni la nivelul genunchilor din cauza coloanei de direcţie."
Tot potrivit Euro NCAP, Mercedes ML are 5 stele şi reacţionează sensibil mai bine:
"Compartimentul pasagerilor şi zona pedalelor au rămas ferme în timpul impactului. Rezultatele au arătat că genunchii ocupanţilor locurilor din faţă erau bine protejaţi. Mercedes ML este dotat cu un sistem care detectează că urmează să aibă loc o coliziune şi pregăteşte maşina şi pasagerii de impact".
Organizaţia europeană în domeniul testării auto mai spune că, în viaţa reală, când două maşini se lovesc, autovehiculul cu o greutate mai mare are un avantaj faţă de cel mai uşor. SUV-ul Mercedes cântăreşte puţin peste 2,2 tone, în timp ce Loganul are 1.040. Totodată, adaugă că, în general, maşinile cu o structură m