Autostrada Zăpezii, Bucureşti-Braşov, ar fi trebuit să fie finalizată în 2009, conform contractelor semnate în 2004. Pentru că fie au fost revocate contractele, fie nu au fost bani pentru a finanţa construcţia lor, în momentul de faţă şoferii trebuie să se mulţumească să citească ştiri despre cei 63 de kilometri din tronsonul Bucureşti-Ploieşti, finalizaţi până în prezent.
În ceea ce priveşte tronsonul Comarnic-Braşov, dacă anul viitor ministerul Transporturilor va reuşi, din a doua încercare, să selecteze un consorţiu care să-l construiască în parteneriar public-privat, atunci cei 55 de kilometri ar putea fi finalizaţi cel mai devreme în 2015.
Autostrada Bucureşti-Braşov a fost gândită iniţial ca o paralelă pentru Drumul Naţional 1, dar şi ca o cale facilă de acces rutier în Transilvania. Traficul, calculat ca medie zilnică anuală, depăşeşte 35.000 de vehicule pe zi pe unele tronsoane, în special pe cele de la ieşirea din Capitală.
• Din păcate, DN 1 nu deţine numai titlul de una dintre rutele cu cel mai intens trafic din România, ci şi pe cel de cea mai periculoasă şosea din ţară. Pe DN 1 au avut loc, anul trecut, nu mai puţin de un sfert dintre accidentele rutiere din România, respectiv peste 5.700 dintr-un total de aproape 26.000. Dintre acestea, circa jumătate, respectiv în jur de 2.800 de accidente, au loc pe porţiunea Bucureşti-Braşov.
• La nivel european, România ocupă locul trei în ceea ce priveşte mortalitatea în urma accidentelor rutiere, cu o medie de 13 decese la 100.000 de locuitori, conform celor mai recente date ale Eurostat. Spre comparaţie, în Germania raportul este de doar 5,5 decese în urma accidentelor rutiere la 100.000 de locuitori. Pe primul loc în acest clasament se află Letonia, cu 22 de decese la suta de mii de locuitori.
Autostrada Zăpezii: despre un tronson nu se ştie nimic, pentru altul nu sunt bani iar al t