O serie de specialişti întruniţi în cadrul unei conferinţe la New York analizează planurile de a cheltui 600 de miliarde de dolari pe o reţea naţională de căi ferate de mare viteză care să poată rivaliza cu reţelele europene.
Planurile celui mai rapid tren din SUA pleacă de la Platforma 10 din Staţia Penn din New York şi se îndreaptă spre vest, relatează BBC.
Păstrând un ritm calm de cealaltă parte a râului Hudson, trenul inspiră siguranţă, iar Empire State Building se lipeşte cu încăpăţânare de orizont. După o jumătate de oră, Acela Express face prima oprire la Newark. Acesta este trenul de mare viteză în stilul american.
Pentru cei mai mulţi dintre pasageri, călătoria este una obişnuită. „Nu este deloc atractiv să călătoreşti cu avionul pe distanţe scurte. Trenul este mai rapid şi te duce direct în oraş", a declarat Michael Shepard, de 29 de ani, din New York. Însă expresul nu oferă mai mult loc pentru picioare decât un tren obişnuit şi nici măcar un ceai sau o cafea din partea companiei, iar viteza sa (2 ore şi 46 de minute între New York şi Washington) încă nu reuşeşte să-i convingă pe şoferi să renunţe la maşinile lor.
„Se numeşte tren de mare viteză, dar este cu adevărat aşa?", a întrebat el.
Unii pasageri spun că expresul este sigur şi confortabil, însă persoanele cu experienţa trenurilor europene de mare viteză spun că cele americane pălesc în termeni de frecvenţă, viteză şi lux.
Având încasări care abia reuşesc să acopere costurile de întreţinere, sistemul american de cale ferată de mare viteză trece printr-o zonă foarte populată aflată între Boston şi Washington şi utilizează trenuri care circulă cu o viteză maximă de 241 km/h şi au o viteză medie de 127 km/h. Însă modernizarea unei secţiuni de 38 de km în New Jersey va duce la atingerea unei viteze maxime de 257 km/h în 2017.
„Acesta este primul pas al unui amplu pro