Astăzi a avut loc lansarea campaniei UE ”Generaţia trează. Alegerile tale pot schimba lumea!”, destinată să încurajeze integrarea utilizării eficiente a resurselor în viaţa de zi cu zi a consumatorilor. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Campania a fost inaugurată în Polonia de comisarul european pentru mediu Janez Potočnik şi de ministerul polonez al mediului Andrzej Kraszewski. Scopul acesteia este de a sensibiliza publicul în privinţa nevoii de a utiliza în mod judicios resursele naturale limitate şi de a-i încuraja pe cetăţeni să reflecteze asupra modului în care deciziile lor de cumpărare afectează planeta.
Comisarul european pentru mediu, Janez Potočnik, a declarat: „În condiţiile în care economia noastră este în dificultate, iar resursele de care dispunem sunt în scădere, este timpul să reevaluăm o parte din obiceiurile noastre. Pe lângă faptul că ajută la protejarea mediului, utilizarea mai atentă a resurselor economiseşte în acelaşi timp bani şi reduce costurile agenţilor economici. Este vorba de a face mai mult folosindu-ne de mai puţin. Cu toţii putem face ceva. Trebuie doar să ne trezim!”
Trezirea unei generaţii
Mesajul-cheie este „consumă altfel – gândeşte înainte să alegi!”. Prin alegeri corecte putem să ajutăm cu toţii la prezervarea resurselor naturale, la realizarea de economii, la reducerea impactului nostru asupra mediului şi la garantarea unui viitor mai durabil pentru noi toţi.
Principalele instrumente ale campaniei sunt un clip viral, un site web consacrat acestei teme şi o pagină Facebook unde vizitatorii sunt încurajaţi să se alăture ”generaţiei treze” (Generation awake) şi să accepte provocările propuse, de exemplu să utilizeze exclusiv transportul public timp de o lună sau să îşi reducă timpul petrecut sub duş, pentru a economisi apa.
Lansarea acestei campanii la nivel european are loc în Polonia, ţara care deţine în pre