Tragicul accident rutier, soldat cu trei morti, in care a fost implicat realizatorul TV Serban Huidu, ridica noi semne de intrebare privind respectarea normelor de securitate in industria auto.
Marius Carp, fostul director al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), a declarat pentru DailyBusiness.ro ca standardele de securitate din Romania sunt mult prea permisive, atat in ceea ce priveste dotarile automobilelor, cat si a sanctionarii soferilor care incalca legea cu buna stiinta si genereaza accidente rutiere.
Carp spune ca nu intelege de ce in Romania pot circula automobile care nu respecta cele mai elementare norme de securitate. „Daca va uitati pe strazi, veti vedea mii de masini care nu au nici macar sistemul ABS, de prevenire a blocarii rotilor. Ce sa mai vorbim de airbag-uri si ESP”, afirma Carp.
In plus, multe din aceste masini continua sa treaca de inspectiile tehnice periodice, desi au grave probleme tehnice. Mai mult, Romania a fost invadata de zeci de mii de "rable" inmatriculate in Bulgaria.
„Trebuie luate masuri dure, dar necesare, pentru a se asigura minimul de securitate in caz de accident. In alte tari, ESP-ul (sistem de control al tractiunii, ce asigura stabilitatea masinii – n.r.) este obligatoriu. La noi nici nu se vorbeste de asa ceva. Oare de ce?”, se intreaba expertul.
Pe de alta parte, Marius Carp crede ca, dincolo de necesara modificare a legislatiei in sensul inaspririi normelor de securitate, trebuie acordate sanctiuni mai dure pentru cei care nu respecta legislatia rutiera.
„Ma intreb daca victimele din Logan (cel lovit de Mercedes-ul ML condus de Huidu – n.r.) aveau centurile puse. Airbag-urile nu au avut practic, niciun efect, daca nu aveau centura pusa”, a explicat expertul.
In opinia acestuia, legislatia trebuie sa ii sanctioneze mai