* Interviu cu domnul Cosmin Popescu, directorul general al "Murfatlar" SA
Reporter: Cum apreciaţi recolta din această toamnă?
Cosmin Popescu: Putem spune că 2011 este un an miraculos pentru vie. Cel mai bun, după 2001, când, la fel, am avut o toamnă lungă şi frumoasă. Producţia de struguri va fi mai mare cu 30% faţă de anul trecut, aproximativ 18.500 de tone. Calitatea strugurilor este foarte bună şi, de aceea, putem considera că şi vinul din acest an va fi cel mai bun după 2001.
Reporter: Cum definiţi domeniul Murfatlar şi cine îl patronează?
Cosmin Popescu: Domeniul "Murfatlar" SA este un rai al viţei de vie, care se întinde pe 3100 ha. În fapt, compania noastră, privatizată în 2001, are trei acţionari, companii cu capital românesc: Eurotrade SA , Euroavipo SA şi Vitivinicola Basarabi SA. De la bun început, investiţiile majore s-au făcut în retehnologizare, replantări de viţă de vie, investiţii în marketing. Toate acestea depăşesc 30 milioane euro.
Reporter: Cum faceţi faţă crizei economice?
Cosmin Popescu: Chiar şi în aceste vremuri vinul bun este la căutare. Sperăm să trecem cu bine peste această perioadă mai dificilă, cu o cifră de afaceri constantă şi cu vânzări stabile pe piaţa de vinuri îmbuteliate de 0,75 l, unde deţinem, de mulţi ani, o cotă de 25%. În acest an, estimăm cifra de afaceri la cel puţin 185 milioane lei, realizând vânzări de 45 milioane lei din conceptul "Crama Murfatlar", divizia de retail şi franciză deschisă la sfârşitul lui 2010, tot an de criză.
Am dorit să contracarăm, prin aceste magazine de retail, autoconsumul (n.r.producţia de vin şi ţuică pe care ţăranii o vând la negru), care constituie o mare parte din consumul estimat de 23 de litri de vin pe cap de locuitor/an. Avem active 87 de locaţii, cu care am acoperit cu prioritate oraşele mari ale ţării - Bucureşti, Constanţa, Cluj, Timişoara, Ora