Cu un buget în jurul a patru milioane de euro, gălăţenii îşi măsoară forţele cu cea mai bogată echipă a lumii, cu încasări anuale de peste 400 de milioane de euro. Tezaur este termenul cel mai potrivit pentru a-i descrie pe oaspeţii de azi de pe „Arena Naţională“.
Manchester United a ajuns din nou în România, după şapte ani, în cel mai fericit moment din era „Glazer", începută în 2005. Nici măcar în 2008, când au câştigat Liga Campionilor, „diavolii" n-au stat atât de bine la capitolul financiar. Practic, este abia al doilea an când holdingul american de la conducerea britanicilor a raportat profit, în ciuda datoriilor imense agăţate ca o piatră de moară (peste 300 de milioane de euro).
Manchester United este mai întâi de toate o maşină de făcut bani, în fiecare stagiune gruparea de pe „Old Trafford" strângând peste 400 de milioane de euro, majoritatea venind din vânzări de bilete, drepturi de televizare, contribuţii ale sponsorilor, plus alte activităţi de marketing.
Un brand de peste un miliard de euro
Aşadar, un buget ameţitor, la care o echipă din România precum Oţelul Galaţi ar putea spera în 100 de ani. De altfel, conform prestigioasei reviste „Forbes", niciun alt brand sportiv din lume nu se ridică la nivelul lui Manchester United, cotat pe piaţa financiară la un miliard şi jumătate de euro.
Trupa pregătită de Ferguson a fost declarată pentru al şaptelea an la rând cea mai bogată echipă de fotbal din lume. În aceste condiţii, dacă va renunţa la „diavoli", aşa cum se speculează, magnatul Malcolm Glazer şi-ar putea dubla investiţia iniţială din 2005, când i-a cumpărat pe englezi cu 700 de milioane de euro.
Stan: „Nu ţinem cont de bugete"
„Încercăm să nu ne facem griji pentru aceste diferenţe de bugete. Vrem să părăsim competiţia cu capul sus şi să câştigăm respectul adversarilor", a spus preşedintele campioanei României,