Începând de luni 10 octombrie 2011, gălăţenii îndreptăţiţi să beneficieze de ajutor financiar pentru încălzirea locuinţelor pot solicita formularele tipizate necesare în acest scop. Cererile şi declaraţiile se pot obţine prin asociaţiile de proprietari.
După ce impresionantele cozi la care sunt nevoiţi să stea gălăţenii solicitanţi ai ajutoarelor de încălzire au fost prezentate la buletinele de ştiri ale principalelor posturi de televiziune, reprezentanţii municipalităţii s-au gândit să nu-i mai pună pe drumuri.
În acest scop, începând cu data de 18.10.2011, Directia Impozite Taxe si alte Venituri Locale (DITVL) din cadrul Primăriei Municipiului Galaţi a simplificat procedura de eliberare a certificatelor fiscale.
Astfel, în cazul persoanelor racordate la sistemul centralizat de încălzire, asociaţiile de proprietari sau locatari vor transmite către DITVL lista solicitanţilor de certificate fiscale.
Persoanele care se încălzesc cu gaze sau lemne se vor adresa direct Comisiei de Căldură, cu sediul în strada George Coşbuc numărul 253 A, clădirea Patinoarului.
Cine are dreptul la ajutor de încălzire
Pot beneficia de această facilitate familiile care se încălzesc în sistem centralizat şi ale căror venituri nete pe membru de familie sunt mai mici de 786 lei, precum şi persoanele singure care au un venit net lunar de 1082 lei.
În cazul consumatorilor care folosesc gaze naturale şi combustibili solizi sau petrolieri, venitul net lunar pe membru de familie nu trebuie să depăşească 615 lei.
Dacă depunerea cererii se face până la data de 20 a lunii, stabilirea dreptului de ajutor se face chiar din luna respectivă.
„Titularul, care beneficiază de un singur ajutor de încălzire, are obligaţia de a comunica Primăriei orice modificare intervenită în componenţa familiei sale sau a veniturilor acesteia, în ter